Gisteren was het dus de Vlamodag en ondanks de eerder bescheiden opkomst was het toch een geslaagde dag. (Blijkbaar is het een algemeen fenomeen dat gitaristen moeilijk te motiveren zijn voor extra activiteiten)
Ik heb me eigenlijk beperkt tot de workshop ensemble met Marleen Casteele ( zij had zoals elke keer een eigen werk geschreven "Reggae sunday" dat we 's avonds uitgevoerd hebben voor het eigenlijke concert) en dan de masterclasses van Johan Fostier. Johan geeft sinds enkele maanden les aan het conservatoium van Gent maar was voordien vooral bekend bij onze waalse vrienden. Zelf heb ik er de Danza Brasiliera van Morel gespeeld maar zoals vaak werd ik geplaagd door de nodige zenuwen ( een bibberende rechterhand is niet ideaal voor het terugvinden van je snaren

) Maar ik was in elk geval blij dat ik de kans gekregen had om te spelen voor hem.
's avonds volgde dan een concert van Johan Fostier zelf. Daarbij viel vooral op dat hij een enorme aandacht heeft voor het zoeken van verschillende klankkleuren.
Kortom het was dus een leuke zondag en ik kijk alvast uit naar de vijfde editie.
Ann